Jak i co badamy?
Oferta badań jest częścią strategii dostarczania Klientom nowoczesnych rozwiązań w zakresie planowania i realizowania skutecznych kampanii outdoorowych. Badania te analizują, monitorują i dokumentują skuteczność kampanii w świetle założonych wcześniej wskaźników.
Są one przygotowywane w oparciu o doświadczenia własne firmy Ströer i konsultacje z Klientem przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi instytutów badawczych, z którymi firma współpracuje.
Skumulowane doświadczenia badawcze na przestrzeni lat dowodzą, iż pomimo braku jednego standardu badawczego w branży OOH można formułować uprawnione wnioski o mierzalności i skuteczności outdooru.
Wśród elementów, jakie podlegają badaniu w kampaniach outdoorowych, wymienić możemy:
- świadomość kampanii
- świadomość reklamowanej marki/marek (spontaniczna i wspomagana)
- wizerunek marki
- analiza kreacji (czytelność przekazu, ocena plakatu)
- ocena i stopień zapamiętania kreacji (pre-post test)
- zauważalność kampanii wyrażona takimi wskaźnikami, jak recall (przypomnienie), recognition (rozpoznawalność), zapamiętanie layoutu (impact) czy też stopień akceptacji layoutu
Dzięki bogatemu portfolio wyników badań oraz zgromadzonych narzędzi i metod firma Ströer jest w stanie zaproponować właściwe wsparcie badawcze dla każdej kampanii.
Najczęściej wybieranym badaniem przez naszych klientów jest Plakat – Impact – Test
Plakat - Impact - Test przeprowadzany jest metodą wywiadu kwestionariuszowego, którego podstawą jest próba losowo-kwotowa. W próbie tej kontrolowanymi parametrami są płeć, wiek, poziom wykształcenia oraz miejsce zamieszkania, w przypadku którego, w miarę możliwości, uwzględniony jest podział administracyjny badanego miasta.
Ankieterzy przed przystąpieniem do pracy otrzymują komplet materiałów badawczych, zawierający m.in. zdjęcia plakatów będących przedmiotem aktualnie realizowanej edycji badania. Blok pytań dotyczących plakatów widzianych przez badanych respondentów w ciągu czterech tygodni poprzedzających badanie pozwala na zebranie informacji o różnym stopniu szczegółowości. Okres, o który pytani są respondenci wynika z przyjętego standardowego czasu ekspozycji plakatów na tablicach 12 metrów kwadratowych.
Badane osoby, w trakcie wywiadu proszone są o odpowiedź na szereg pytań dotyczących widzianych przez nie plakatów, grup produktów oraz marek tych produktów reklamowanych na widzianych plakatach. W trakcie wywiadu respondentom okazywane są również zdjęcia plakatów z prośbą o ich ocenę. Dane zebrane w trakcie badania pozwalają na obliczenie kilku syntetycznych wskaźników, dzięki którym możliwa jest ocena poziomu akceptacji prezentowanych plakatów, ich jakości oraz stopnia oddziaływania treści zawartych w plakacie reklamowym.
Efektem pracy terenowej są dane prezentowane w postaci raportu końcowego. Standardowy raport składa się z części wstępnej, informującej o metodzie, zawierającej dane o realizacji, a także definicje podstawowych terminów, oraz części zasadniczej zawierającej zdjęcie badanego plakatu, komplet tabel przedstawiających zarówno w postaci procentowej jak i liczb bezwzględnych wyniki odnoszące się do badanego plakatu.
Badanie realizowane raz w miesiącu na 1000-osobowej kwotowej próbie w 10 największych aglomeracjach Polski (Warszawa, aglomeracja katowicka, Trójmiasto, Wrocław, Łódź, Kraków, Poznań, Szczecin, Bydgoszcz, Lublin). Wyniki są reprezenatytwne dla ogółu mieszkańców wymienionych miast w wieku od 15 do 65 lat.
-
Manager ds. Rozwoju SieciStanisław Jarosz(22) 444 26 28609 555 405sjarosz@stroeer.pl
-
Manager ds. rozwoju sieciMarcin Pilitowski+48 22 444 29 15+48 607 334 671mpilitowski@stroeer.pl
-
Manager ds. technicznych i rozwoju sieciZbigniew Miernicki+48 22 444 29 43+48 601 069 105zmiernicki@stroeer.pl
-
Manager ds. technicznych i rozwoju sieciZbigniew Miernicki+48 22 444 29 43+48 601 069 105zmiernicki@stroeer.pl